راهنمای آموزش تند خوانی

قصد دریافت آموزش تند خوانی را دارید؟ به دنبال روش های یادگیری تندخوانی هستید؟ چرا باید تند خوان باشیم؟ تندخوانی چه اهمیتی در زندگی ما دارد؟ آیا تاکنون برای افزایش کیفیت یادگیری خود از تکنیک های تندخوانی استفاده کرده اید؟ آیا تندخوانی کیفیت یادگیری ما را کاهش می دهد؟ با تندخوانی، تمرکز شما کم می شود؟ در ادامه در نظر داریم به برخی از مهمترین باید و نبایدهای اصول آموزش تند خوانی بپردازیم.

به منظور دریافت آموزش تند خوانی می توانید همین اکنون با ما همراه باشید و از بهترین پکیج ها و دوره هایی که بدین منظور طراحی کرده ایم، بهره مند باشید راهنمای دانلود و استفاده از روش های تندخوانی در سایت موجود است. شما می توانید با ما برای تندخوانی، گام های موثری بردارید چون تند خوانی به شما اجازه می دهد کیفیت یادگیری خود را افزایش دهید یعنی با دانستن اصول تندخوانی برای مطالعه و آموزش بهینه که بسیار مفید است. به همین دلیل امروزه بررسی و تحقیق های بسیاری به منظور افزایش سرعت خواندن و یادگیری توسط محققان مختلف در جهان انجام می شود البته به کارگیری هر روشی برای همه ی افراد کارساز نیست.

تکنیک-های-تند-خوانی
تکنیک-های-تند-خوانی

چگونه سریعتر بخوانیم؟

برای اینکه بتوانند مطالب موجود را سریعتر بخوانید، لازم است روش های تند خوانی را فرا بگیرید ، تند خوانی به یک بازه ی سنی مشخص محدود نیست و هر فردی می تواند به راحتی اصول لازم را یاد بگیرد.

سرعت مطالعه بر حسب تعداد کلمه های خوانده شده در یک دقیقه محاسبه می شود ، البته مطالعه باید به گونه ای باشد که شما مطالب خوانده شده را به طور کامل فرا بگیرید، در غیر این صورت کیفیت تندخوانی مناسب نخواهد بود ، برای اینکه بتوانید میزان سرعت مطالعه ی خود را محاسبه کنید، 5 خط از یک متن را بخوانید و مدت زمان صرف شده را اندازه گیری کنید. افراد معمولی در بازه ی زمانی یک دقیقه قادر به خواندن 200 تا 400 کلمه هستند در حالی که با دریافت آموزش تند خوانی می توانید بالغ بر 1700 کلمه در ثانیه بخوانید ، شما چند کلمه میخوانید ؟

مزیت تند خوانی

دریافت آموزش تند خوانی مزیت بسیار زیادی دارد. با یادگیری اصول و تکنیک های تندخوانی می توانید هم سرعت یادگیری خود را افزایش دهید و هم تمرکز بیشتری در فراگیری مطالب داشته باشید. به کارگیری روش های تند خوانی به منظور شرکت در کنکور و یا آزمون های دیگر بسیار مهم است به همین دلیل دانش آموزان و دانشجویان باید با تکنیک های آن آشنایی کامل داشته باشند. تند خوانی نه تنها در حوزه ی تحصیل می تواند مفید باشد بلکه به شما اجازه می دهد در حوزه ی شغلی خود نیز به خوبی عمل کنند. فردی که با روش های تند خوانی آشنا است می تواند گزارش کارها را با سرعت بیشتری مطالعه کند. ایمیل های دریافتی را در کوتاهترین مدت مطالعه کرده و پاسخ دهد.

تصور کنید در یک دقیقه بتوانید بیش از 1000 کلمه بخوانید. آیا این امر شگفت انگیز و موثر نیست؟ برای اینکه بتوانید از آموزش تند خوانی بهره مند شوید. حتما دوره های معتبر را در اولویت قرار دهید. سایت های مختلفی در زمینه ی ارائه کتاب و روش های مختلف برای یادگیری تندخوانی فعالیت دارند. ولی سودجویان از قافله دور نمانده اند با روش های مختلف به دنبال فریب افراد هستند. به همین دلیل حتما سایت های معتبر و تکنیک های موثر را برای آموزش تند خوانی انتخاب کنید

آموزش تندخوانی
آموزش تندخوانی

تکنیک های تند خوانی

تکنیک های تند خوانی شامل چیست؟ شما با چه روش هایی برای افزایش میزان سرعت یادگیری و خواندن مطالب آشنا هستید؟ از مهمترین تکنیک و روش های تندخوانی می توان موارد زیر را نام برد:

  • نکته خوانی
  • عدم تکرار لغات به وسیله دهان یا ذهن
  • حذف عواملی پرت کننده حواس
  • هدفمند مطالعه نمایید
  • عدم بازگشت به سطر قبلی

حاشیه یا نکته نویسی را به هیچ وجه فراموش نکنید ، هر عامل مزاحم در حین مطالعه را حذف کنید ، عوامل پرت کننده حواس به مقدار بسیار زیاد در سرعت و کیفیت مطالعه شما تاثیر گذار خواهد بود. سعی کنید مطالب را به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده مطالعه کنید قرار نیست با یک بار خواندن تسلط کامل به همه ی مطالب داشته باشید ولی اگر آموزش تند خوانی را جدی بگیرید، در این صورت میزان تمرکز شما افزایش یافته و این امر به نوبه خود می تواند در کیفیت یادگیری موثر باشد. تکنیک های تند خوانی اکتسابی می باشد و هر فردی با تمرین و تکرار می تواند به سطح خوبی دست یابد ، همانطور که گفته شد تند خوانی می تواند از اتلاف وقت جلوگیری کند و به این ترتیب شما زمان بیشتری برای انجام فعالیت های دیگر خواهید داشت ، اگر مطالعه و یادگیری مدت زمان زیادی از شما می گیرد  حتما روش های تند خوانی را در اولویت قرار دهید.

چه عواملی که سبب کاهش سرعت مطالعه می شود؟

عوامل مختلفی می تواند سبب کاهش سرعت مطالعه  ما باشد اگر بتوانید به صورت مطلوب این عوامل را در مطالعه حذف کنید در آموزش تند خوانی بسیار موفق خواهید بود ، از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سرعت مطالعه ی ما می توان موارد زیر را نام برد:

  • گم شدن بین خطوط
  • بلند خوانی
  • لب خوانی
  • عدم تمرکز
  • خط بری و پرش چشم

شما می توانید از طریق استفاده از نشانک ، کیفیت یادگیری خود را بهبود بخشید ، سعی کنید در زمان مطالعه از خودکار یا مداد برای مشخص کردن مطالب مهم استفاده کنید . برخی از افراد بر این باور هستند که تندخوانی، کیفیت تمرکز را از بین می برد اما میتوان گفت اگر شما اصول تندخوانی را ندانید در این صورت ممکن است تمرکز کافی نداشته باشید و به همین دلیل است که تاکید می شود آموزش تند خوانی را از مراجع معتبر دریافت کنید.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید کیفیت و سرعت یادگیری خود را افزایش دهید، آموزش تندخوانی را به خوبی یاد بگیرید. در این صورت می توانید از اتلاف زمان جلوگیری کنید چون تکنیک های بسیار زیادی هم  برای تند خوانی در دنیا موجود است ، البته بدانید که قرار نیست یک شبه اصول تندخوانی را فرا بگیرید ولی با تمرین و تکرار میتوانید در این زمینه موفق باشید پس یادتان باشد حاشیه نویسی، حذف عوامل پرت کننده ی حواس، مطالعه ی هدفمند و … از فاکتورهای اصلی برای افزایش سرعت مطالعه است.